u leest...
Creatief Denken

Tijd voor reflectie

Het is een vreemde tijd voor mij. Vorig jaar begonnen met Trainnovation en begin van dit jaar te horen gekregen dat ik wel een paar maanden uit de running zal zijn. Ik ben nu in afwachting van een pittige operatie en hoop eind april/ begin mei weer bezig te kunnen zijn met het geven van workshops, trainingen en/ of coaching.

Erg vervelend om, wanneer je zo vol ideeën zit, ze niet in de praktijk te kunnen brengen en mensen verder te kunnen helpen. Dat knaagt op z’n tijd en maakt je over sommige dingen wat onzeker. Hoe gezond ben ik straks als ik weer hersteld ben? Hoe snel kan ik weer voor groepen staan? Wie zit er straks nog op mij te wachten? Gelukkig heeft dit gedwongen sabbatical ook zo z’n voordelen. Je denkt na over jezelf, over je gezin, over je familie en vrienden, over je bedrijf, over zoveel. En je kunt het doen in volledige afzondering als je wilt, want de rest van het leven gaat ook gewoon door.

In de tussentijd lees je veel (boeken, blogs, websites), kijkt video’s op het internet (o.a. TED talks, erg inspirerend), schrijft ideeën op en werkt ze uit. Je gaat zaken op een rijtje zetten en bekijkt waarom je eigenlijk met Trainnovation begonnen bent, waarom mijn doelgroep voor Trainnovation zal kiezen en wie nu eigenlijk mijn doelgroep is. Veel open vragen, waarvoor ik in deze windstilte ook steeds meer antwoorden vind. Ik merk dat het me goed doet om over mijn gedachten te schrijven en zie dat er steeds meer mensen komen die hier positief op reageren.

 

Waarom Trainnovation?

Ik vind het belangrijk dat mensen zich met plezier volledig in willen en kunnen zetten voor hun bedrijven, klanten en de maatschappij in het algemeen. Ik heb te vaak gezien dat mensen afhaken (en zie dat nog steeds) omdat ze zich niet gewaardeerd voelen voor hun inzet. Dit is vaak het gevolg van problemen binnen een afdeling of bedrijf, welke niet adequaat opgelost (kunnen) worden. Soms ook door persoonlijke problemen van of tussen mensen. Hoe dan ook, om te zorgen dat mensen zich blijvend met plezier inzetten, zullen problemen aangepakt moeten worden. Of het nu financieel, procesmatig, persoonlijk of anders is, maakt niet uit. Het is een belemmering voor prettig werken. Wanneer mensen niet prettig werken, wordt niet hun volledige potentieel benut en dat komt onder aan de lijn tot uiting. In een aantal gevallen heb ik vanuit mijn functie als manager mensen inderdaad verder kunnen helpen en weer met plezier hun (of ander) werk kunnen laten doen. Ook zelf heb ik wel in posities gezeten waarin ik bijna met tegenzin aan het werk ging. Dat kostte zoveel energie, dat ik vaak actief op zoek ben gegaan naar methodes om mijn situatie te verbeteren. Dat is me tot nu toe steeds gelukt en daarmee wil ik ook anderen helpen, want je krijgt er enorm veel energie voor terug.

Voor wie is Trainnovation interessant?

Voor teams en organisaties die onderkennen dat ze een probleem hebben dat ze met hulp van buitenaf op willen lossen teneinde een prettige en gezonde werkplek te krijgen of houden.

Hoe helpt Trainnovation u?

Allereerst door van u te horen waar u, uw team of organisatie mee zit. Van welk probleem of welke problemen ligt u wakker? Veel mensen houden er niet van om over problemen te praten of zoeken krampachtig naar andere omschrijvingen. Problemen zouden namelijk een negatieve lading hebben. Ikzelf vind dat onzin. Immers, de eerste stap naar het oplossen van een probleem, is het erkennen dat er een probleem is. Vanaf dat punt is het belangrijk om het probleem zo duidelijk mogelijk te omschrijven, van alle kanten te bekijken en te zien wat oorzaken zijn en wat gevolgen. Wanneer dat alles helder is kunnen de volgende stappen in het proces gezet worden en de juiste gereedschappen gevonden worden.

Wat doet Trainnovation voor u?

Trainnovation traint, coacht of verzorgt interim management. Primair gericht op het bereiken van een prettige productieve werkomgeving voor iedereen. De trainingen en workshops van Trainnovation zijn altijd (op uw) praktijkgericht, met waar nodig een theoretische toelichting. Trainingen moeten ook na de trainingsdag(en) blijven hangen. Daarom zijn ze in hoge mate interactief en vervaagt de lijn met coachen. Waar nodig zullen opfristrainingen deel uitmaken van het programma.

Trainingen en workshops van Trainnovation:

  • LinkedIn, voor beginners en gevorderden. 
  • Kennis maken met creatief denken. 
  • Innoveren ondersteund door sociale media. 
  • Doelgericht denken (Creatief denken met resultaat!). 
  • Problemen oplossen door ermee te spelen.

In mei ben ik van plan een aantal workshops te starten waarbij u verder kennis kunt maken met Trainnovation. Hou de blog dus in de gaten, stuur een reactie of meldt u aan als volger.

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

